Ana içeriğe atla

ALBÜM ELEŞTİRİ: PERA - EN GÜZEL MEVSİMİM



   Uzun zamandır hakkında yazı yazacağım bir albüm yoktu. Genelde kötü eleştiri yapmamak adını önüme gelen her şeyi eleştirmeyi sevmediğim için daha çok beğendiğim işleri eleştirmek daha objektif olmama sebebiyet veriyor. Kötü bir albümü kötülemektense, iyi bir albümü daha fazla insana duyurmak benim için daha önemli. Öyle ki şu zamana kadar eleştirisini yaptığım albümler; ''Sen Orda Yoksun'', ''Gök Nerede?'' ve ''Güliz Ayla'' isimli albümler 2015 yılının baş tacı albümleriydi. 2016 yılının ilk ayı Ocak'ın son günlerinde piyasaya çıkan ''En Güzel Mevsimim'' albümü hakkında yazmak kaçınılmazdı. Her zaman olduğu gibi şarkı şarkı incelemesini yapacağım albüm daha önce eleştirisini yaptığım albümlerin türünden farklı. Alternatif Rock türünün en iyi temsilcilerinden olacağını düşündüğüm Pera, iyi bir pazarlama/reklam tekniği ile adından oldukça söz ettirip daha geniş bir kitleye hitap edebilir. Peki bu çok beğendiğim ''En Güzel Mevsimim'' albümünün içeriğine gelicek olursak;

AĞLA: (4/5)
Ayrılıklar her zaman kalp kırıcı olmuştur. Ayrılığı hala sindiremeyip kötü bir kabus olduğunu düşünüp aşkların sonsuzluğuna yaptığı vurgu ile dahaa ilk şarkı da içine çeken bir albümün devamınında iyi olacağı kaçınılmaz bir gerçek.
''Ağla ağla bu gözler sana son defa
Bakarken inan yüzünde duruyor bir elveda
Uyansam bu kabustan değişir mi söyle dünya
Kalbim anla anla ve ağla yeniden''





SENİ KAYBETTİĞİMDE: (5/5)
Az önce de dediğimiz gibi ayrılıklar her zaman kalp kırar. Ardından bir depresyon süreci başlar bu şarkı da aynı öyle. Onunla tekrar birlikte olmak için her şeye hazır. Gidenin yüzüne söyleyemediğin son kelimeler/cümleler o gittikten sonra kendine itiraf edersin.
''Sensiz olduğum her bir yer her bir sokak yabancı
Issız sanki terkedilmiş
Yapayalnız kalınca anlıyor insan
Dudaklarda sözler çıkmaz olup mühürlenmiş''





NE ALA: (4/5)
Eleştirisini yaptığım albümlerin genelde bir hikye gibi her şarkı da devam etmesi beni gerçekten mutlu ediyor. Çünkü bir bütünlük içerisinde devam eden albümler, dinleyiciler tarafından daha çok sevilmekte. İlk iki şarkının devamı niteliğinde olan Ne Ala, gidenin geri gelmesi için yazılan bir mektup gibi.
''Uzun uzun bakardım ya yollara
O yollar mı seni bana getirmiyor
Nasıl bir zamanda yaşıyoruz anlayamadım
Neden gidenler hala dönmüyor''



EN GÜZEL MEVSİMİM: (5/5)
Albümün isim babası. Boşuna albüm bu ismi almamış dedirtecek derece saf ve temiz duygularla kaleme alınmış sözler. Karşısındaki istemeden kırması ve o kişinin gitmesi suçluluk çekilmesi için en büyük sebep.
''Hayat bir filmse sen en güzel sahnemsin 
Ömrümün en güzel mevsimi sensin''



PERVANE: (3/5)
Sözlerin önceki şarkılardan bir farkı yok altyapısı ise diğer şarkılardan daha iyi. Bu şarkı için ne iyi ne kötü diyebilirin. Sadece nötr.
''Ne yana baksam da boş şu kollarım gibi
Kalbimin her yeri bu gece yıkılıyor affet
Nasıl da yaralıyım nasıl bir enkazım 
Aşklar tükenir hep kalır sadece ihanet ''



SEVGİLİM İYİ Kİ DOĞDUN: (5/5)
Albümdeki açık ara en favori şarkım bu. Tekrara takıp saatlerde dinlenebilecek kadar harika sözlere ve altyapıya sahip olması da beni cezbediyor. Yaklaşan 14 Şubat baz alınarak yazıldığını düşünüyorum. ''Gerçek aşk'' olmasa bu sözler bu kadar yürekten söylenebilir miydi? Sanmıyorum. Ha son olarak ta bu klip bu şarkıya gitmemiş.
''Bugün ne güzel bir gün
İyi ki gördüm iyi ki sevdim seni
Sanki unutmuş gibisin iyi ki doğdun
Senin doğum günün bugün''


KAHPE GECELER: (4/5)
Terk edilişini bastırıp ''umrumda değil'' havası vermek adına kendini gece klüplerine atıp alkollü içeceklerle başbaşa kalmak. Aslında ne kadar acınası bir durumda olduğunu gösteriyor.
''Kalbi kıranlar mı dünyada ayık geziyor
Eyvallah desek bir zahmet ayıp mı oluyor
Nasıl bir düzendeyiz ki bu terazisi tartmaz
Durma sakın önümde bu şoför frene basmaz''


YA DA YOK: (5/5)
Ne kadar sevdiğini düşünsen de acaba iki taraflı mıydı? Neden sevmediğin bir insanla birlikte olursun ki? Çıkarlar mı? Olabilir.
''Sevda güzel bir şey değil içi hüzün iki gözünde yalanlar
İnanıp da sevdiğim diye sarıldığım bedenler var
Ya da yok''


VEDA BUSESİ: (4/5)
Apar topar gidişin ardından duyulan üzüntüsünü çarpıcı sözlerle aktarması acaba gerçekten sevmemiş miydi?
''Öncesi yok sonrası yok sanki hepsi hayaldi
Bana sevgisi yok yokluğu çok ağır gelirdi
Kulağımda hala sesi bir veda busesi
Bile bırakmadan gitti gidiş o gidiş''


SADECE SEN: (4/5)
Git gide aşk bir saplantı haline mi geliyor yoksa?
''Aslında hepsi sadece sen''



BİRİ VARDI: (5/5)
Az önce bahsettiğim karşılıklı aşkı bu sefer bu şarkı da dile getirmesi artık sağlıklı düşündüğünün göstergesi olarak tam not alıyor benden.
''Biri vardı
Sever gibi yapıp kandırdı
Biri vardı
Ateşi yüreğimde yangındı
Biri vardı
Kalbinde güzü bahar sandırdı
Ona sorsan ben yokum
Ama bende biri vardı''


SEVEMEZSİN: (5/5)
Albümün kapanışını bu harika şarkıyla yapıyor . Birbirinin devamı niteliğinde olan albümün içinde tekrara düşen bir şarkı dan söyle böyle bir kapanış yapması iyi geldi. Yoktan yere terk edip gitmek ardından saplantılı bir şekilde ona aşık olan kişiye dönmek istese de artık çok geç.
''Gel bir otur karşıma öyle uzaktan göremezsin
Nasıl da derinlerde izlerin duruyor
Yok olamaz imkansız dönsen dönülmez
Sevemezsin sevsen de geç kaldı nefesin
Kalbim ölüyor''


ALBÜMÜ SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Siyah Alman Kurdu Hakkında Herşey

 Alman Kurt Özellikleri Siyah Alman Kurdu ve Sahibi Siyah Alman Kurdu Alfa ve Sahibi TANIMI Alman Kurtları Alsasian olarakta bilinirler. Alman Kurtları dengeli ve çok güçlü köpeklerdir. Alman Kurtlarının kürkü genellikle siyah sarı, gri(Sable) veya tamamen siyahdır,bazen mavi,ciğer,beyaz renkleride görülsede tüm standardlar için bu renklerhata sayılır. Beyaz Alman Çoban Köpeği için kabul edilebilir bir renk değildir, ama bu aralar ayrı bir ırk gibi kabul edilmektedirler(Amerikan Beyaz Çoban Köpeği).Alman Kurtlarında burun tamamen siyah olmalıdır fakat mavi veya kahverengide bazen olsada standard dışı kabul edilirler ve yarışmalara katılamazlar. Alman Kurtları sıkı,kaslı,hafifçe uzun bir beden ve ince fakat güçlü kemiklere sahiptir. Kafası bedene orantılı ve alnı biraz konveks olmalıdır. Alman Kurtlarının geniş kulakları, ucu sivri, dik ve öne dönük (6 aylıktan küçük köpeklerin kulakları biraz düşük olabilir.)olmalıdır. Gözler badem şeklinde, koyu, zeki,canlı bir

LADY GAGA'yı TANIYALIM...

Kaynak:hollywood.blogspot  Lady Gaga Lady Gaga'yı bu dünyanın dışından biri olarak görmek çok da zor  değil.abartılı giyim tarzı ve cesur tavırlarıyla tanıdığımız Lady Gaga ile gelin yakından tanışalım. DÜNYANIN EN ÇEKICI VE EN ÖZGÜVEN SAHIBI KADINI Çok farklı gizli bir güzellik ve çekicilik var bu kadında çoğu kişi gibi artık bende görebiliyorum bunu. DÜNYANIN EN ZENGINLERI ARASINDA Günlük kazancı 416.000 tl değerinde ve yıllık konser kazancı 50.000.000 $ civarında bir para. ''Tüm bu yanıp sönen ışıklar ortasında yemin ediyorum ki şöhret hayatımı alamayacak.''   ''Resmimi çek Hollywood, büyük bir yıldız olmak istiyorum''      DÜNYANIN EN KORKUNÇ 3 INSANI ARASINDA Marilyn Manson Lady Gaga Slipknot ET'TEN KIYAFETINI SIZ NE ZANNETMIŞTINIZ? Mtv ödül törenine katıldığı sırada giydiği çiğ etten olan kıyafeti dünya basınını sıkça meşgul etmişti. Kimileri manyak bu kadın dedi. Kimileri ''dünya star

TİYATRO ANALİZ: Bana Mastika'yı Çalsana

Bana Mastika'yı Çalsana oyun afişi Bu yazıyı yazmayı uzun süredir planlıyordum fakat bir türlü başlayamıyordum. Bundan yedi-sekiz yıl önce ortaokuldayken Türkçe öğretmenimiz tiyatroya olan merakımdan dolayı kendi tiyatro öğrencilerine ek olarak beni de götürmüştü. Bursa Ahmet Vefik Paşa Devlet Tiyatrosu'nda izlediğimiz oyunun ismi ise "Çok Orijinal Bir Oyun"du. Benim için her zaman özel yeri olan "Çok Orijinal Bir Oyun"dan sonra bir daha tiyatroya gidememiştim. Ta ki bugüne kadar. Ardan sekiz yıl geçtikten sonra tiyatro izlemeye yeniden başlamam çok ani bir kararla olmuştu. Eylül 2015'ten beri Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu'nun önünden geçerken sürekli "Bana Mastika'yı Çalsana" isimli tiyatro oyununun afişini görüyordum. Sürekli yanımdakilerle "Bana Mastika'yıı çalsana" diyerek gülüşüyorduk. Gel zaman git zaman afişleri alışveriş merkezlerinde de görmeye başlamıştım. 2016 yılına gidiğimizde ise çok yakınlarımı k