Ana içeriğe atla

ALBÜM ELEŞTİRİ: İREM DERİCİ - DANTEL

Bayanlar ve baylar işte bugün İrem Derici'nin ilk albümü Dantel 11 şarkılı versiyon ile satışa sunuldu. Merakla beklenen ''Dantel'' albümünü sizin için şarkı şarkı inceledik. Şu zamana kadar eleştirisini yaptığım albümlerde birbirinin devamı şarkılar vardı bir bütünlük söz konusuydu. Dantel de bunu pek hissedemesem de  İrem Derici'nin yepyeni albümü Dantel ile karşınızdayız, lafı fazla uzatmadan albüm yazımız sizlerle.





DANTEL: (5/5)
Albümün açılışı için gayet uygun bir şarkı olmuş. İnsanı daha ilk saniyede içini hapseden bir yapıya sahip. Aynı sözlerinde olduğu gibi.
''Beni yak, beni yık, beni hapset
İçine çek bebeğim.''

ÖLÜRÜM O BAKIŞLARINA FEAT. ERKİN ASLAN:  (5/5)
Dantel ile hızlı bir giriş yaptığımız albümde ikinci sıradaki parçanın slowluğu dikkat çekicilik katıyor. Erkin Aslan'ın söz ve müziğini yaptığı ve şarkı da İrem'e eşliği şarkıyı üst noktalara taşıyor. Bir pop albümünde rock tınıları hiç bu kadar mükemmel olmamıştı. Sözler olay vokaller olaysa demek ki İrem bu işi biliyor.
''Bir tutam aşk kalmış sımsıkı elimde
Can dediğin zaten emanet bedende''

EVLENMENE BAK: (3/5)
Kendisinden pek haz etmediğim isimler bu şarkının söz-müzik ve düzenlemesinde yer almış. Fakat kesinlikle hakkı verilmiş bir şarkı olmuş. İrem'e göre 2016'nın baba hitlerinden biri olabilir mi? Evet fakat sözlerde kafiye yakalamak için çok uğraşılmışa benziyor. Şarkı İrem'e yakışmış mı? Hayır. Ama şarkıyı İrem kadar mükemmel okuyacak kimse de yok.

"Alemsin, işte böyle beklersin, bir de bebek istersin, oldu hoşçakal  

Bendensin, yak bi' acı iyi gelsin, bitti süren çoktandır doldu hoşçakal''


SENİ ÇOK SEVİYORUM: (4/5)
Sözlerin yıkıldığı doğruları haykırdığı İrem'in güçlü vokali ile birleşince yeni düğün şarkısı da belli oldu böylelikle. Önümüzde aylarda düğünlerde bol bol İrem'lenecek.
''Bazen saçmalıyor insan
Bazen bilemiyor kıymetini aşkın
Sanki her gün mü yaşıyor?''

GİZLİ SEVDA: (4/5)
Önceleri Ferdi Tayfur'un büyük hit yaptığı arabesk eserler arasında yer alan bu şarkı İrem'le türkçe popuna ilaç gibi gelecek dert şarkısı oldu bile. 
''Adın iki hece dudaklarımda mühürlediğim''

GİTTİĞİNDE ANLADIM FEAT. HULUSİ DERİCİ: (5/5)
Neden insanlar birbirlerinin değerini gittiğinde anlar? İrem hünerlerinin sadece pop üzerine kurulu olmadığını Gizli Sevda'dan sonra babası Hulusi Derici le birlikte seslendirdikleri bu şarkı ile bit kez daha kanıtladı. 
''Seni çok sevdiğimi
Kalbimdeki yerini
Ben senin değerini
Gittiğinde anladım.''

SUÇU BANA ATMA: (5/5)
Sevmediğin insanla birlikte olmak gerçekten saçmalık. Ayrılmak için türlü türlü yalanlara ne gerek var en başından dürüst olacaksın ki karşındaki kişi de sana saygı duysun. Sen dürüst olmayıp ilişkide karşı taraflı göstermeye çalışıyorsan bu iki yüzlülüktür. İşte bu şarkı da bunu anlatıyor. Albümde yer alan şarkıların en iyileri arasında yerini alıyor.
''Suçu bana atma Allah görür
Zora koşma dinle kalbini
Beni öne sürme yanlış olur
Sen mahvettin artık anla bizi''

AŞK OLSUN: (5/5)
Geçen sene vizyona giren Aşk Olsun filminin müziği olan şarkıya kulak aşinalığımız oradan geliyor. Kısa versiyon ile yer alan şarkıyı yepyeni aranjesiyle albüme ekleyen İrem bu şarkının boşa gitmemesine oldukça sevinmiştir. Hareketli sözler ve enstrümanlar ile dinleyeni oynatmayı başaran bu parça da yine albümün ''en''lerinden.
''Ah tüh vah vah olmadı deme
Hadi hadi bir daha dene
Baktın yine olmadı sağlık olsun''

DUR, YAVAŞ: (5/5)
Gerçek aşık nasıl mı olunur? Bu şarkı tam bir meydan okuma. Sanırım albümdeki favorimi buldum.
Söz-Müziğin Kaan Karamaya'ya ait olan şarkının düzenlemesini Erhan Bayrak üstlenmiş, İrem'in müthiş vokalinden bahsetmiyorum bile. Bu şarkının iyi bir hit olmaması için bir neden göremiyorum. Umuyorum ki İrem bu şarkıyı harcamayıp bir klip ile taçlandırır.
''Dur yavaş, gönül bu sabah tersinden uyanıyor
Cennete öyle kolay medet umma yol buradan geçmiyor
Duygusu neymiş öğrenmelisin artık acıyı derininden
Asıl sen şimdi görmelisin aşkı gerçek sahibinden''

AŞK KIŞLIKLARI GİY: (4/5)
Yaz aşkları her zaman hayatının en güzel günlerini geçirmene sebep olur. Fakat bu şarkı yaz aşkını oldukça karışık aktarmış sadece tutacak bir nakarat için yazılmış kelime oyunları şarkıyı dinlemek için dinleyenleri pek rahatsız etmez fakat diğer taraftan şarkıda ki anlamı çıkarmakta pek kolay olmayacak. Evet bakalım bu şarkıyı kim çözecek?
''Aşk kışlıkları giy üşüyor musun?
Biz gittik sen de geliyor musun?
Sonbahar mısın aman ne güzelsin
İkimizden uzak duruyor musun?''

BANA HİÇBİR ŞEY OLMAZ: (5/5)
Öncelikle bu şarkıyı yazan şahıs şarkı söylemesin sadece yazsın diyerek yorumuma başlıyorum. Geldik albümün sonuna. Şarkı da hiçbir kusur yok. Bu kişinin yazdığı şarkıları İrem'in sesine ne kadar çok yakışıyor, değil mi? Final için harika bir seçim olduğunu belirterek bu yazımın sonuna geldik. Evet, İrem Derici bu albümle müzikteki sağlamlaşmış koltuğunu daha da sağlamlaştırmış oldu. Umarım ki hak ettiği değeri fazlası ile görür. Yolu açık olsun güzel kadın.
''Hadi al beni senden
Hadi koy yerime birini
Ama beni unuttuğun gibi
Unutmasana...''


ALBÜMÜ SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYINIZ.




Bu blogdaki popüler yayınlar

Siyah Alman Kurdu Hakkında Herşey

 Alman Kurt Özellikleri Siyah Alman Kurdu ve Sahibi Siyah Alman Kurdu Alfa ve Sahibi TANIMI Alman Kurtları Alsasian olarakta bilinirler. Alman Kurtları dengeli ve çok güçlü köpeklerdir. Alman Kurtlarının kürkü genellikle siyah sarı, gri(Sable) veya tamamen siyahdır,bazen mavi,ciğer,beyaz renkleride görülsede tüm standardlar için bu renklerhata sayılır. Beyaz Alman Çoban Köpeği için kabul edilebilir bir renk değildir, ama bu aralar ayrı bir ırk gibi kabul edilmektedirler(Amerikan Beyaz Çoban Köpeği).Alman Kurtlarında burun tamamen siyah olmalıdır fakat mavi veya kahverengide bazen olsada standard dışı kabul edilirler ve yarışmalara katılamazlar. Alman Kurtları sıkı,kaslı,hafifçe uzun bir beden ve ince fakat güçlü kemiklere sahiptir. Kafası bedene orantılı ve alnı biraz konveks olmalıdır. Alman Kurtlarının geniş kulakları, ucu sivri, dik ve öne dönük (6 aylıktan küçük köpeklerin kulakları biraz düşük olabilir.)olmalıdır. Gözler badem şeklinde, koyu, zeki,canlı bir

LADY GAGA'yı TANIYALIM...

Kaynak:hollywood.blogspot  Lady Gaga Lady Gaga'yı bu dünyanın dışından biri olarak görmek çok da zor  değil.abartılı giyim tarzı ve cesur tavırlarıyla tanıdığımız Lady Gaga ile gelin yakından tanışalım. DÜNYANIN EN ÇEKICI VE EN ÖZGÜVEN SAHIBI KADINI Çok farklı gizli bir güzellik ve çekicilik var bu kadında çoğu kişi gibi artık bende görebiliyorum bunu. DÜNYANIN EN ZENGINLERI ARASINDA Günlük kazancı 416.000 tl değerinde ve yıllık konser kazancı 50.000.000 $ civarında bir para. ''Tüm bu yanıp sönen ışıklar ortasında yemin ediyorum ki şöhret hayatımı alamayacak.''   ''Resmimi çek Hollywood, büyük bir yıldız olmak istiyorum''      DÜNYANIN EN KORKUNÇ 3 INSANI ARASINDA Marilyn Manson Lady Gaga Slipknot ET'TEN KIYAFETINI SIZ NE ZANNETMIŞTINIZ? Mtv ödül törenine katıldığı sırada giydiği çiğ etten olan kıyafeti dünya basınını sıkça meşgul etmişti. Kimileri manyak bu kadın dedi. Kimileri ''dünya star

TİYATRO ANALİZ: Bana Mastika'yı Çalsana

Bana Mastika'yı Çalsana oyun afişi Bu yazıyı yazmayı uzun süredir planlıyordum fakat bir türlü başlayamıyordum. Bundan yedi-sekiz yıl önce ortaokuldayken Türkçe öğretmenimiz tiyatroya olan merakımdan dolayı kendi tiyatro öğrencilerine ek olarak beni de götürmüştü. Bursa Ahmet Vefik Paşa Devlet Tiyatrosu'nda izlediğimiz oyunun ismi ise "Çok Orijinal Bir Oyun"du. Benim için her zaman özel yeri olan "Çok Orijinal Bir Oyun"dan sonra bir daha tiyatroya gidememiştim. Ta ki bugüne kadar. Ardan sekiz yıl geçtikten sonra tiyatro izlemeye yeniden başlamam çok ani bir kararla olmuştu. Eylül 2015'ten beri Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu'nun önünden geçerken sürekli "Bana Mastika'yı Çalsana" isimli tiyatro oyununun afişini görüyordum. Sürekli yanımdakilerle "Bana Mastika'yıı çalsana" diyerek gülüşüyorduk. Gel zaman git zaman afişleri alışveriş merkezlerinde de görmeye başlamıştım. 2016 yılına gidiğimizde ise çok yakınlarımı k