Ana içeriğe atla

ALBÜM ELEŞTİRİ: GÖK NEREDE?

ELEŞTİRİ: Mabel Matiz - #GökNerede



Mabel Matiz üçüncü stüdyo albümü Gök Nerede'yi geçtiğimiz günlerde satışa sundu. Albüm genel olarak güzel söz ve muhteşem vokallerden oluşmakta. Ve tabi enstrümanları unutmamak gerek. Profesyonelce bir iş başaran Matiz'in son albümü Gök Nerede?'yi şarkı şarkı inceledimde bir kez daha hayran oldum. Albümde iki şarkının düzenlemesinde de yer alan Matiz 14 şarkıdan 13'ü kendisine ait diğer parça ise Üstad Nazan Öncel'in Bir Hadisem Var adlı eserini Mabel yeniden yorumlamış ve harikalar yaratmış. Albüm eleştirim sizlerle.





TUZLA BUZ (4/5)
Nihayet yeni bir albüm de Mabel Matiz'den geldi soluksuz bir açılış yapan Mabel, Tuzla Buz şarkısını albümün ilk sırasına koymasıda büyük bir başarı doğrusu. Şarkı da Mabel tüm yazarlık becerilerini ve ilham perilerini toplamış olsa gerek. Albüm için iyi bir açılış yapan şarkının can alıcı noktası nakaratı olsa da o ilk bölüm ise kuşkusuz çaresizliğin en iç acıtanlarından biri;
''Kalbin senin mi?
Göğün mü, yerin mi?
Orda çekişen can
Kader mi, değil mi?''


GEL (3/5)
Gidenin arkasından seslenmek her zaman zordur. Güller, dikenler, bahçeler... Belki de insanın umutsuzluğunu belirtmek her zaman iyi olmayabilir. Mabel'de yakarışlarını örneklendirerek açıklandırıyor.
''Bu dağlar taşlar şahidim olsun
Kalbime sırlarımı gömdüm
Aslı bende, sureti kalsın
Ben görürüm beni aynasız da''





SARIŞIN (5/5)
Görülen bir rüyanın kanlı canlı hali. Sadi Tirak ne güzel demiş Mabel için; Kent Ozanı diye bu şarkı da oldukça kent ozanı olduğunu hissediyoruz. Şarkının sonundaki solo çalgılar ise  şarkıyı zirveye çıkarıyor ve orada bırakıyor. Yumuşak sesi ile bu şarkıya klip geldiğinde şarkının ne kadar sevileceğini tahmin bile edemiyorum.
''Bak yere indi deliliğim de bu firarla
Bir gülüşüne bin mahkum''


BİR HADİSE VAR (5/5)
Efsane sanatçı Nazan Öncel'in kaleminden çıkan bu şarkı için söyleyecek pek bir kelime yok. Söz yazarlığı konusunda ustalığının zirvelerinde yer alan şarkıyı Mabel Matiz'in naif sesi için biçilmiş kaftan.
''Şeytan diyor ki tövbeler etmeli
Uğrunda yüz kere bin kere ölmeli
Cehennemde bile zulmetsen de
Yok, bir seni sevmeli''


ATLAR YORULDU (5/5)
Mabel Matiz'in gündeme bomba gibi düşmesini temenni ettiğim şarkısı. Şarkının sözlerinde siyasi göndermelerin olduğunu düşünüyorum ve Mabel'i bir kez daha alkışlıyorum. Fazla söze gere yok. Toplumsal sorunlar için göndermenin yapıldığı en iyi sözlere sahip şarkı kesinlikle bu. Halktan olduğunu bir kez daha ispatlayan Mabel'in çarpıcı sözleri hala kulaklarımda yankılanmakta;
''Kazanamadığın her kalbi
Para verip aldın
Ve yazamadığın bir tarihten utandın''





FENA HALDE BELA (5/5)
Mabel bizi 1988'li yıllara götürüyor. Barış Manço'nun ''Ahmet Beyin Ceketi'' eserinden sample içeren Fena Halde Bela şarkısı modernleşmiş bir türkü gibi. Sözlerinde Mabel Matiz'in çapkınlığını yansıttığını düşünüyorum ve Matiz bu eser ile yine kendinden beklenileni hakkı ile verdi.
''Gel hadi kurtar şimdi beni burdan
Birinin dudağındayım birinin kucağında
Yaşıyorum, yeraltları çiçek açmış bana''


VALS FEAT. EVGENY GRINKO (5/5)
Albümde bu şarkıya kadar güldük, eğlendik şimdi de oturup biraz düşünme ve ağlama zamanı! Kişi tüm yaşanılanları ve yalnızlığını düşündüğünde sadece ağlar çünkü elinden başka bir şey gelmez. Mabel Matiz'in de başından bir ayrılık geçmiş olmalı ki bu sözler  ortaya çıkmazdı herhalde. Evgeny Grinko'nun müthiş piyano performansı ile albümün en iyilerinden biri de tek kişilik VALS.
Kaldı gözlerimde bir avuç hayal
Gelmiyor sabahım, geçmiyor zaman
Kaldı gözlerimde bir avuç hayal
Gelmiyor sabahım, geçmiyor yaram


DÖRT DUVAR (5/5)
Vals'ta da olduğu gibi bu şarkıda da tempo yok. Sadece yalnızlığına sitem eden bir adamın çaresizliği var. Bu şarkıda twitter ve tumblr gençliğinin keşfetmesi gerek zira ''Dört Duvar'' tam da onlar. Şarkının geri vokallerinde de harikalar yaratan Mabel Matiz, 2015 yılında bu albüm ile oldukça konuşulacak.
''Bende çaresi yok yine de
Bu deli garip yalnızlığımın
Sarılıp da uyuyorum ona ben
Yastığımda ıslanırken bu geceler''







ADINI SEN KOY (4/5)
Ayrılıklar her zaman acıtır. Hiç unutulmaz denir fakat başkasını görünce öncekini ya da ilki unutulur. Kural böyledir. Ama  unutmak istemiyorsan günlük tut ya da şarkı yaz. Mabel'in ikisini de yaptığını düşünüyorum ve adını ne koyacağını henüz karar verebilmiş değil.
''Her sözü söyledi sanırken aşk
Yalanlıyor bizi bize
Yazılmadı filmin sonu
Adını sen koy''


AHU (5/5)
Ceylan gözleri ile şarkının geri vokalinde yer alan sürpriz isim Göksel. Göksel'in de yer aldığı bu parça albümün söz ve melodi olarakta en iyisi. İki muhteşem sesi buluşturan bu şarkıya kötü yorum yapmak kimsenin harcı değil. Albümde sadece  iki şarkının düzenlemesinde parmağı olan Matiz'in bu şarkının düzenlemesini yapmasını kim bilir belki de Göksel'in o müthiş sesine bağlıdır.
''Çal beni, çal gecem günüm, karışalım
Çağırıp kadehlere baharı
Al senin olsun en sarı yazlarım
Sarılıp da bir daha ayrılmamalı''





GEZİYORUM DÜNYA İŞTE (4/5)
İki parçadan oluşan bu eser de Mabel, ozanlığını tekrar kanıtlıyor. Sinem Sal ile ortak yazdığı bu şarkıda kullanılan çalgılar ve koro ekibi ile dünya adı verilen insan topluluğunu çok güzel bir şekilde kulaklar önüne seriyor.
''Sen yellerin önünde duruyorken
O kalbin merhamet bilmiyor
Kardeşlik sokaklarda uluyorken
Şaşırdın mı, yasak ne ayol''


KABA KAĞIT (3/5)
Toplumsal sorunlarla bu kadar içli dışlı olmak veya şarkılarında yer vermek gerçekten büyük bir cesaret ister. Mabel de bunları hiç çekinmeden göğsünü gere gere yayınlıyor. Şarkı müziği ve geri vokali tam da günümüzün tüketilen pop müziğinin etkisini oldukça şahane bir biçimde Mabelce yorumlanmış. Sözleri eleştirilecek yanı yok.
''Koyunum otlarken mayınlar patlıyordu
Bir koku vardı aslında
Ve birileri vurdu birilerimi
Saatim durmuşken dünya dönüyordu
Kaba kağıt alev aldı fikrimden
Ve çamuru yaşarttı gözlerimi''


GÖK NEREDE? (3/5)
Albümün isim babası Gök Nerede şarkısına geldiğimizde karlı havalar için yazılmış  muhteşem Gök Nerede bizi karşılıyor. Genelde albüme isim veren şarkılar can alıcı olur fakat Gök Nerede biraz sönük kalıyor.
''Kalbim yolların sürgünü, aldırma
Kararıyorum gölgesiz gururlar da''






PULLARIMI GÖMDÜĞÜM DENİZ (5/5)
Ve maalesef geldik sona. Mabel albümün kapanışını oldukça muhteşem sözlerden oluşan bu şarkı ile yapıyor. Şarkıdaki vokaline söyleyecek söz dahi yok. Muazzam. Sevdiğine kavuşamayan birinin yazdığı sözler bunlar. Yere, göğe baksa onu her zaman sevdiğini anlatan bu şarkı albümde en sevdiklerimden biri oldu.
''Topladığım yıldızlar hep toprağı sayıkladı
Saklandığım ne varsa hep aşktandı
Ben aşktandım''



Gök Nerede albümünü almak için TIKLAYINIZ.


-Batuhan Dereli

Bu blogdaki popüler yayınlar

Siyah Alman Kurdu Hakkında Herşey

 Alman Kurt Özellikleri Siyah Alman Kurdu ve Sahibi Siyah Alman Kurdu Alfa ve Sahibi TANIMI Alman Kurtları Alsasian olarakta bilinirler. Alman Kurtları dengeli ve çok güçlü köpeklerdir. Alman Kurtlarının kürkü genellikle siyah sarı, gri(Sable) veya tamamen siyahdır,bazen mavi,ciğer,beyaz renkleride görülsede tüm standardlar için bu renklerhata sayılır. Beyaz Alman Çoban Köpeği için kabul edilebilir bir renk değildir, ama bu aralar ayrı bir ırk gibi kabul edilmektedirler(Amerikan Beyaz Çoban Köpeği).Alman Kurtlarında burun tamamen siyah olmalıdır fakat mavi veya kahverengide bazen olsada standard dışı kabul edilirler ve yarışmalara katılamazlar. Alman Kurtları sıkı,kaslı,hafifçe uzun bir beden ve ince fakat güçlü kemiklere sahiptir. Kafası bedene orantılı ve alnı biraz konveks olmalıdır. Alman Kurtlarının geniş kulakları, ucu sivri, dik ve öne dönük (6 aylıktan küçük köpeklerin kulakları biraz düşük olabilir.)olmalıdır. Gözler badem şeklinde, koyu, zeki,canlı bir

TİYATRO ANALİZ: Bana Mastika'yı Çalsana

Bana Mastika'yı Çalsana oyun afişi Bu yazıyı yazmayı uzun süredir planlıyordum fakat bir türlü başlayamıyordum. Bundan yedi-sekiz yıl önce ortaokuldayken Türkçe öğretmenimiz tiyatroya olan merakımdan dolayı kendi tiyatro öğrencilerine ek olarak beni de götürmüştü. Bursa Ahmet Vefik Paşa Devlet Tiyatrosu'nda izlediğimiz oyunun ismi ise "Çok Orijinal Bir Oyun"du. Benim için her zaman özel yeri olan "Çok Orijinal Bir Oyun"dan sonra bir daha tiyatroya gidememiştim. Ta ki bugüne kadar. Ardan sekiz yıl geçtikten sonra tiyatro izlemeye yeniden başlamam çok ani bir kararla olmuştu. Eylül 2015'ten beri Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu'nun önünden geçerken sürekli "Bana Mastika'yı Çalsana" isimli tiyatro oyununun afişini görüyordum. Sürekli yanımdakilerle "Bana Mastika'yıı çalsana" diyerek gülüşüyorduk. Gel zaman git zaman afişleri alışveriş merkezlerinde de görmeye başlamıştım. 2016 yılına gidiğimizde ise çok yakınlarımı k

LADY GAGA'yı TANIYALIM...

Kaynak:hollywood.blogspot  Lady Gaga Lady Gaga'yı bu dünyanın dışından biri olarak görmek çok da zor  değil.abartılı giyim tarzı ve cesur tavırlarıyla tanıdığımız Lady Gaga ile gelin yakından tanışalım. DÜNYANIN EN ÇEKICI VE EN ÖZGÜVEN SAHIBI KADINI Çok farklı gizli bir güzellik ve çekicilik var bu kadında çoğu kişi gibi artık bende görebiliyorum bunu. DÜNYANIN EN ZENGINLERI ARASINDA Günlük kazancı 416.000 tl değerinde ve yıllık konser kazancı 50.000.000 $ civarında bir para. ''Tüm bu yanıp sönen ışıklar ortasında yemin ediyorum ki şöhret hayatımı alamayacak.''   ''Resmimi çek Hollywood, büyük bir yıldız olmak istiyorum''      DÜNYANIN EN KORKUNÇ 3 INSANI ARASINDA Marilyn Manson Lady Gaga Slipknot ET'TEN KIYAFETINI SIZ NE ZANNETMIŞTINIZ? Mtv ödül törenine katıldığı sırada giydiği çiğ etten olan kıyafeti dünya basınını sıkça meşgul etmişti. Kimileri manyak bu kadın dedi. Kimileri ''dünya star